ponedjeljak, 22. veljače 2016.

Primjeri novog zakona o radnom vremenu posade vozila u drumskom prijevozu

Primjeri novog zakona o radnom vremenu posade vozila u drumskom prijevozu


Poslije više od 2 mjeseca primjene, novog Zakona o vremenu upravljanja posade u drumskom prijevozu, mnogim vozačima nije najjasnije svrha i način primjene novog zakona.
Za ovo kratko vrijeme izrodile su se mnoge varijante i „šoferske priče“ o novom Zakonu koje su djelimično ili potpuno netačne.
Sve to proizilazi od nepotpunog i u mnogim članovima Zakona, ne dorečenim tumačenjem i objašnjenjem.
Najveću nedoumicu i zabunu unosi termin „Rad“ koji se miješa sa dosadašnjim terminom „Arbajt“, koji se usadio u vozački žargon.
Ovaj primjer pokušava da napravi razliku između „AETR arbajta“ i „Rad-a“ po novom Zakonu, kako bi se razumijela promjena koja je donijeta.

Primjeri primjene novog Zakona o radnom vremenu posade vozila od 04.12.2015.

Izdvojene novine novog zakona
1. AETR po starom ostaje na snazi.
2. Maximalno dnevno radno vrijeme je 14 sati (u periodu od 24 sata).
3. Nedjeljno radno vreme je 48 sati, maximalno 60 sati.
4. Prosječno radno vreme u 4 mjeseca je 48 sati.
5. Godišnji odmori, slobodni dani se računaju kao 8 sati radnog vremena dnevno.
Radno Vrijeme
U AETR radno vrijeme ili „Arbajt“ se uračunavaju:
Vožnja, Čekić (rad), Raspoloživost (Kocka), i dnevni prekidi (krevet) od 15,30 ili 45minuta.  Znači, da je zbir ovih aktivnosti AETR radno vrijeme, koje u zbiru može biti 13 ili 15 sati.
Kod Novog radnog vremena aktivnosti koje se računaju su:
Vožnja i Čekić (Rad) i ništa drugo. Zbir ovih aktivnosti ne smiju da pređu 14 sati u PERIODU od 24 sata.
Radi lakšeg razumijevanja:
Po novom Zakonu Vi ne smijete raditi više od 14 sati u periodu od 24 sata od momenta kada ste započeli sa radom. Dok, AETR zakon samo određuje na koji način možete raditi.


Pauze i raspoloživost
Pauze i raspoloživost se ne uračunavaju u Novo radno vrijeme.
Svaka pauza kraća od 15 minuta se smatra radom i uračunava se kao rad ili čekić.
Raspoloživost, bilo kojeg perioda ne uračunava se u Novo radno vreme.
Posle zbira Vožnje i rada (čekić) od neprekidnih 6 sati, obavezni ste napraviti pauzu od najmanje 30 minuta.
Ako radite 9 sati, negde pre 9-tog sata još 15 minuta je obavezno.
Ako radite više od 9 sati morate imati ukupno 1 sat pauze pre isteka 12-tog sata rada.
Pauze se mogu deliti i na 15 minuta
Noćni Rad
Noćni rad je u periodu od 00:00h do 04:00h
U slučaju ako udjete u noćni period, tada je Novo radno vrijeme 10h. Tu se ne uračunavaju pauze i raspoloživost.
Bez obzira, da li završavate ili počinjete Radno vreme  u noćnom periodu od 00:00 h – 00.40 h, Vaše radno vreme (Zbir vožnje i čekića) ne sme biti više od 10 sati.
Primer: Ako U toku dana već imate više od 10 sati Rada (Zbir vožnje i čekića), tada morate stati pre ponoći, jer bi u suprotnom bili u prekršaju.

Primjeri primjene


3 komentari:

Unknown kaže...

Ako sam poceo voznju ujutro u pola pet i do osam sati ujutru sam parkiro sad tu sam devet sati dali smem poceti novu vonju posle tih 9 sati pauze

Unknown kaže...

Možeš ponovo voziti

Unknown kaže...

Krenuo u 6h ujutru vozio 3h i 55,min istovar cekic 15min pa 10min voznje pa istovar cekic 1h 30min pa vozio 4h i 07min i izvadio karticu pauza .Da li je sve uredu ukupno voznje mi zbraja 8h 12min