petak, 12. veljače 2016.

Pogon 6×4 ili 4×2, po potrebi: Volvo Trucks sustav podizanja druge pogonske osovine


Pogon 6×4 ili 4×2, po potrebi: Volvo Trucks sustav podizanja druge pogonske osovine


Osovine koje se po potrebi podižu ili spuštaju nisu nikakva novost, no do sada su se takvi sustavi koristili na nepogonskim, pratećim osovinama koje su služile za raspodjelu osovinskog opterećenja. Za razliku od tog koncepta, Volvo uvodi pogonsku tandemsku osovinu s mogućnošću podizanja kod svojih tegljača s pogonom 6×4 koji se koriste za prijevoz drvene građe, rasutih tereta i slično, prvenstveno u svrhu uštede goriva i poboljšanja manevarskih sposobnosti praznoga vozila.
„Kod funkcije podizanja tandemske osovine druga pogonska osovina može se deaktivirati i podići, pa njezini kotači nisu u kontaktu s cestom dok ne prevozite teret. To pruža brojne prednosti, u prvom redu uštedu goriva. U vožnji s podignutom drugom pogonskom osovinom uštedi se i do 4 % goriva u usporedbi s vožnjom sa svim spuštenim osovinama“, riječi su Jonasa Odermalma, direktora segmenta proizvodnje vozila za građevinarstvo tvrtke Volvo Trucks.
Isključenje druge osovine vrši se uz pomoć zupčaste spojke koja je montirana na prvoj pogonskoj osovini, a nakon isključenja pogona druge osovine ona se podiže 14 centimetara iznad površine ceste. Cijeli postupak vozač aktivira jednostavnim pritiskom na gumb smješten na instrument ploči, a moguće ga je primjeniti i dok se vozilo kreće.
Aktivacijom tandemske osovine dobivate vozilo s pogonom 6×4, sposobno za bolji prijenos snage i opterećenja na cestu, a njezinom deaktivacijom u slučaju vožnje praznoga vozila dobivate varijantu 4×2 kojom štedite gorivo, gume, ovjes, a i okretni radijus vozila smanjujete za cijeli metar. Također se u slučaju korištenja vozila na skliskim i mekim površinama deaktivacijom druge tandem osovine povećava opterećenje na prvoj pogonskoj osovini, što umanjuje mogućnost proklizavanja vozila i pomaže pri izvlačenju na čvrstu podlogu.
Ovaj sustav dostupan je na Volvo modelima FM, FMX, FH i FH16.

0 komentari: